{{ctrl.notification}}

قوانین و مقررات عمومی :

  • ثبت نام، ورود کاربران و استفاده از پلتفرم، رزرو یا خرید محصول به معنای آگاه بودن و پذیرفتن  کلیه شرایط و قوانین آن است. لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج در وبسایت یا اپلیکیشن، جایگزین کلیه توافق‏‌های قبلی محسوب می‏‌شود.
  • توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‏‌های پرسیا توس منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران و مقررات سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان میراث فرهنگی، قانون تجارت الکترونیک و قانون جرائم رایانه ای است و کاربران می بایست هنگام استفاده از خدمات سایت یا اپلیکیشن، کلیه  قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران اعم از قوانین جزایی، مدنی، مالی، تجاری و به طور خاص قانون تجارت الکترونیک، قانون جرائم رایانه‌ای ، قانون حمایت از حقوق مولفان و مصنفان، قانون ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری، قانون حمایت از حقوق پدید آورندگان نرم افزارهای رایانه ای و سایر قوانین مرتبط  و مقررات این سایت را رعایت نمایند. در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و خدمات پرسیا توس تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و کاربر توافق می‏‌کند که استفاده مستمر وی از پرسیا توس به معنی پذیرش و متعهد بودن به آخرین نسخه‌ی قوانین موجود می‌باشد.
  • در صورت نقض مقررات از سوی هر کاربر یا ایجاد اختلال یا مشکل در عملکرد وب سایت یا اپلیکیشن و یا لطمه به حقوق سایرین بنابر دستور مقامات قضایی یا قانونی صالح و یا حسب صلاحدید، پرسیا توس  می تواند استفاده از خدمات و حساب کاربری کاربر را محدود یا ممنوع نموده یا به تعلیق درآورد و یا آن را مسدود نماید، اما مسئولیتی دیگر در قبال کاربران و کسب و کارهای خصوصی و عمومی نخواهد داشت و عواقب احتمالی تخلف، بر عهده کاربر خواهد بود و پرسیا توس می تواند مراتب را به مراجع ذی صلاح اعلام نماید.
  • پرسیا توس هویت شخصی کاربران را محرمانه می‌داند و اطلاعات شخصی آنان را به هیچ شخص یا سازمان دیگری منتقل نمی‌کند، مگر در محدوده مورد نیاز برای ارائه خدمات و اجرای قرارداد و یا به موجب دستور مراجع ذی‌صلاح باشد. در این موارد هیچ گونه مسئولیت قانونی مبنی بر جبران خسارت برای پرسیا توس وجود ندارد و کاربران با اعلام رضایت خود در استفاده از خدمات وب سایت، حق هرگونه اعتراض را از خود سلب نموده اند
  • پرسیا توس با تاکید بر احترامی که برای حریم شخصی کاربران قائل است، برای استفاده از امکانات پلتفرم اطلاعاتی را از کاربران درخواست می‌کند.این اطلاعات در حد ضرورت و متناسب با مقاصدی از جمله ارائه خدمات، مطالعه علت گزارش خطا و بهبود اشکالات سیستمی و تجربه کاربری در هنگام استفاده از وبسایت پرسیا توس و نیز تحقیقات بازاریابی و ارائه پیشنهادات مرتبط تر به کاربران جمع آوری می شود و به نحوی مورد استفاده قرار می‌گیرند که به طور مستقیم به یک شخص حقیقی مشخص و معین مرتبط نباشند.  
  • کاربر متعهد است از اقدام به هرگونه عملی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم منجر به هک کردن اطلاعات موجود در سـایت یا اختلال در عملکرد سایت گردد خودداری نماید . ضمناً کاربر تعهد می‌دهد که هر گونه اطلاع از توسل به هک کردن اطلاعات توسط شخص و یا موسسه‌ی دیگر را در اسرع وقت به مدیریت سایت پرسیا توس اطلاع دهد.

 

نکاتی در رابطه با خرید و صدور بلیط هواپیما :

 

در رابطه با پرواز یکی از مواردی که لازم است به همراه داشته باشید مدارک شناسایی معتبر می باشد. شما باید این مدارک را هنگام صدور بلیط هواپیما، دریافت کارت پرواز و همچنین سوار شدن به هواپیما ارائه دهید. یکی از مواردی که باید در هنگام صدور بلیط هواپیما بسیار به آن دقت کنید ارائه یک شماره تماس در دسترس می باشد به دلیل اینکه اگر تغییراتی در پرواز رخ دهد از طریق این شماره تماس به شما اطلاع رسانی می گردد.

دقت داشته باشید که بلیطی که برای شما صادر می گردد ارزشمند می باشد و باید از آن مراقبت کنید تا گم نشده و مورد سوء استفاده قرار نگیرد. اما در صورتیکه بلیط شما گم شود شما باید سریعا به یکی از دفاتر هواپیمایی مراجعه کنید و گم شدن بلیط خود را اطلاع دهید و با توجه به قوانین و مقرراتی که وجود دارد نسبت به دریافت بلیط خود مجددا اقدام نمایید.

 

نکات مربوط به اطلاعات و ساعت پرواز هواپیما  :

 

پس از دریافت بلیط هواپیما یکی از مواردی که باید به آن دقت کافی داشته باشید ساعت پرواز هواپیما می باشد شما باید دقت کنید که یک ساعت قبل از پرواز بایستی در فرودگاه حاضر شوید زیرا اگر در این زمان به فرودگاه نرسید جای شما به دیگری واگذار می گردد و بلیط شما مشمول قوانین و مقررات تاخیر مسافرین می گردد.

نکته دیگری که در هنگام دریافت بلیط هواپیما باید به آن دقت کافی داشته باشید اطلاعات مندرج شده در بلیط می باشد که اگر اطلاعات شما با کارت شناسایی شما همخوانی نداشته باشد برای سوار شدن به هواپیما شما با مشکل رو به رو خواهید گردید. همچنین اگر بلیط شما به گونه ای مخدوش گردد و یا اینکه بلیط اشتباه همراه داشته باشید نیز در سوار شدن شما به هواپیما برای شما مشکلاتی را ایجاد می کنند.

 

چه اشیائی را می توان در سوار شدن با هواپیما با خود حمل نمود  :

 

شما باید دقت داشته باشید که پرواز ها اجازه حمل هرگونه وسایلی را به مسافرین نمی دهند و مسافرین فقط می توانند وسایلی خاصی را با خود حمل کنند و یا حتی برخی از وسایل نیز جزو اشیا ممنوعه برای پرواز می باشد.

زمانیکه اشیا خود را تحویل می دهید برچسب بار به کارت پرواز شما پیوست می گردد که آن را باید تا انتهای پرواز همراه خود داشته باشید.

دقت کنید که در هنگام پرواز وسایل دیگران را قبول نکنید زیرا اگر مشکلی در محتویات این وسایل باشد مسئولیت آن برعهده حمل کننده این اشیا خواهد بود.

 

انصراف از پرواز  :

 

در صورتیکه مسافر قصد داشته باشد پرواز خود را لغو کند بایستی با توجه به قوانین و مقرراتی که در بلیط درج شده است به یکی از دفاتر شرکت هواپیمایی مراجعه کرده و نسبت به کنسل کردن پرواز خود اقدام نماید.

 

نکات ایمنی در پرواز  :

 

قبل از پرواز میهمانداران هواپیما یک سری نکات ایمنی را برای شما بیان خواهند کرد که بایستی تا انتهای پرواز به آن ها دقت داشته باشید و به جز در موارد ضروری از میهمانداران درخواست کمک نکنید.

 

نکات دریافت بار  :

 

با توجه به اینکه بعضی از بار ها ممکن است شباهت بسیار زیادی به بار های دیگر مسافرین داشته باشد لذا قبل از برداشتن بار خود از روی نوار نقاله حتما شماره بار خود را با شماره ای که برروی بلیط پیوست گردیده است چک نمایید تا اشتباها بار های دیگران را برندارید.

 

حقوق مسافران در پرواز های داخلی  :

 

مسافرینی که پرواز های داخلی را برای پرواز خود برمی گزینند دارای حق و حقوق مشخصی می باشند که در صورتیکه این حق و حقوق آن ها به درستی به آن ها ارائه نگردد می توانند با توجه به قوانین موجود از آن شرکت هواپیمایی شکایت نمایند.

 

حقوق مسافرین در پرواز های داخلی شامل چه مواردی می گردد  :

 

1. شرکت هواپیمایی در ارائه خدمات خود نباید بین مسافرین تبعیض قرار دهد و همه مسافرین بایستی از خدمات یکسانی بهره مند گردند.

2. درصورتیکه پرواز به هر دلیلی باعث تاخیر و یا عدم پرواز شود مسافر می تواند با توجه به قوانین و مقررات موجود پیگیری نماید.

 

گم شدن و یا آسیب به بار مسافران :

 

یکی از مواردی که شرکت هواپیمایی باید به درستی آن را انجام دهد حفاظت از بار مسافرین می باشد در صورتیکه بار مسافر گم شود و یا اینکه به بار مسافر آسیبی وارد گردد مسافر بایستی قبل از خروج از فرودگاه به شرکت هواپیمایی پرواز خود مراجعه نموده و این مورد را به آن ها اطلاع دهد. شرکت هواپیمایی بایستی طبق قوانین موجود پیگیری نموده و رضایت مسافر را جلب نماید.